Организација Центра за социјални рад општине Сечањ
Организацију Центра чине:
- директор,
- једна унутрашња организациона јединица,
- стручна и саветодавна тела.
Правилником о организацији и систематизацији послова у Центру за социјални рад општине Сечањ уређени су организациони делови центра, врста послова, врста и степен стручне спреме за обављање одређених послова и други посебни услови за рад на тим пословима и број запослених за обављање појединих послова.
У Центру за социјални рад општине Сечањ, а у складу са чланом 16. став 2. и 24. став 4. Правилника о организацији, нормативима и стандардима рада центра за социјални рад, вршење послова организовано је у оквиру једне унутрашње организационе јединице коју сачињавају сви запослени стручни радници на пословима социјалног рада и управно – правним пословима.
Органи Центра су: директор, Управни и Надзорни одбор.
Директор Центра организује и руководи процесом рада и пословања, заступа и представља установу према трећим лицима и одговоран је за законитост рада Центра.
У остваривању пометнуих обавеза, директор обавља следеће послове:
- Предлаже план и програм рада и предузима мере за њихово спровођење;
- Извршава одлуке Управног и Надзорног одбора;
- Подноси извештај о раду установе Управном одбору, оснивачу, Министарству надлежном за социјална питања и другим органима сходно закону;
- Наредбодавац је за извршење финансијског плана;
- Доноси акт о унутрашњој организацији и систематизацији послова и радних задатака Центра, као и друга општа акта која не доноси Управни одбор;
- Доноси План јавних набавки;
- Одлучује о потреби заснивања радног односа, избору лица за заснивање радног односа, закључује уговоре о допунском и волонтерском раду и врши и друге послове везане за остваривање права радника из радног односа у складу са законом и другим актима Центра;
- Сарађује са синдикатом, разматра предлоге и одговара на примедбе синдиката у вези са остваривањем права запослених и материјалним положајем запослених;
- Доноси акта, одлуке и упутства у вези са радом и пословањем установе;
- Извршава правноснажне одлуке суда донете у поступку за заштиту права радника;
- Поставља и разрешава раднике са посебним овлашћењима у складу са актом о унутрашњој организацији и систематизацији;
- Обавља и друге послове предвиђене законом и општим актима Центра.
Управни одбор:
- доноси Статут и друга општа акта Центра;
- одлучује о пословању Центра;
- усваја извештај о пословању и годишњи обрачун;
- усваја годишњи извештај о раду и доноси програм рада Центра;
- даје упутства и смернице за рад директору;
- именује и разрешава чланове сталних и повремених комисија чије је именовање у његовој надлежности и одређује делокруг рада;
- одлучује о коришћењу средстава у складу са законом;
- разматра и одговара на предлоге и примедбе синдиката у вези са остваривањем права запослених и материјалним положајем запослених;
- решава у другом степену по приговорима учесника у конкурсу за расподелу станова (запослених и корисника);
- доноси одлуку, расписује конкурс, води изборни поступак и даје мишљење за избор и именовање директора Центра;
- стара се о истинитом, потпуном и благовременом обавештавању радника о проблематици рада и пословања;
- доноси финансијски план Центра;
- даје сагласност на план јавних набавки;
- врши и друге послове утврђене актом о оснивању и Статутом.
Надзорни одбор врши:
- надзор над радом и пословањем Центра;
- преглед годишњег извештаја о финансијском пословању и обрачуну средстава.
Стручни органи Центра
Ради разматрања стручних и других питања из оквира рада и пословања Центра образују се стална и повремена стручна и саветодавна тела.
Стручна тела су:
- Колегијум службе и
- Стална комисија органа старатељства.
Колегијум Службе је стручно тело којим руководи директор и у чијем раду поред директора учествују сви стручни радници на пословима социјалног рада (супервизор и водитељи случаја) и управно – правним пословима, а које разматра општа питања и доноси закључке од значаја за унапређење стручног рада и стручних процедура у раду, додатног образовања запослених, унапређења положаја корисника, остваривање сарадње са другим установама и удружењима грађана.
Стална комисија органа старатељства формира се у складу са Законом ради извршења послова пописа и процене вредности имовине малолетних и пунолетних штићеника.
Повремена тела су стручни тимови.
Стручни тим је стручно тело у чијем раду учествују:
- супервизор,
- водитељ случаја,
- стручњаци посебних специјалности из или изван организационе јединице Центра, односно из других установа и организација.
Супервизор формира стручни тим на предлог водитеља случаја када исти процене да је потребна помоћ или додатна стручна подршка стручњака других специјалности ради извршења процена стања и потреба појединих корисника, планирања активности, пружања услуга и предузимања мера правне заштите појединих корисника.
Стручни тим се обавезно формира у следећим случајевима:
- када је потребно извршење послова који су законом или подзаконским прописима одређени да се обављају тимски (процена опште подобности будућих усвојитеља, хранитеља и старатеља),
- када је потребно донети одлуку о заснивању усвојења,
- када се разматра старатељски извештај привременог старатеља и старатеља,
- када се одлучује о давању претходне сагласности старатељу за обављање послова који прелазе оквире редовних послова у заступању штићеника или редовног управљања његовом имовином,
- када је потребно одлучити о давању претходне сагласности за располагање имовином штићеника, односно располагање имовином детета под родитељским старањем.